2018. október 5., péntek

Robert Galbraith művei

Sajnos, még mindig nem tudok az új fanfictionnal szolgálni, ugyanis az ötödik fejezet elején valahogy megálltam vele. Még júliusban jutottam el addig, de jött a nyaralásra készülődés, aztán a nyaralás, a gyermekeim iskolakezdésére való felkészülés, aztán az iskolakezdés. Mindössze a héten jutottam el odáig, hogy egyáltalán újra elolvassam, hogy eddig miket is írtam...
Valahogy így voltam ezekkel a könyvekkel is, amiket most ajánlani szeretnék.

Történt ugyanis, hogy egy júliusi este a Cinemaxon a C.B. Strike sorozat első részébe botlottam. Na jó, annyira nem botlottam, ugyanis a korábbi ajánlók miatt már tudtam, hogy én ezt meg akarom nézni.
A C.B. Strike sorozat ugyanis Robert Galbraith könyveiből készült, ez az író pedig nem más, mint - talán sokan tudjátok is - J. K. Rowling, álnéven. Az első könyv a Kakukkszó, ebből készült a sorozat első három része, amit azon a júliusi estén egymás után le is adtak.

A főszereplő egy zűrös családi hátterű háborús veterán, Cormoran Strike, aki a fél lába elvesztése után leszerelt, és Londonban magánnyomozó irodát nyitott. Maga a történet pedig akkor kezdődik, amikor nála kezd el dolgozni Robin Ellacott, aki Matthew nevű vőlegényével nemrég költözött Yorkshire-ből a fővárosba.

Nos, engem tökéletesen lekötött a három rész, sőt, nagyon is megtetszett, így aztán nagyon vártam az egy hét múlva esedékes következő részeket, amik A Selyemhernyó című könyvet dolgozták fel. Igen ám, csakhogy - mivel másnap indultunk nyaralni - bőröndpakolás közepette néztem meg a következő két részt, így aztán azok nem nagyon fogtak meg, az utolsó két rész pedig akkor volt, amikor éppen nyaraltunk. Hazatérvén aztán úgy döntöttem, nem is nézem meg addig a további részeket, amíg el nem olvastam a könyveket.

Nem szeretnék spoilerezni a történetből, de meg kell mondjam, nekem nagyon-nagyon tetszett mindhárom könyv! Érdekes volt a krimi-szál, ugyanakkor a két főszereplő élete, és egymáshoz való viszonya is. Van köztük kémia, és kíváncsi vagyok, hogy vajon megmarad egy ilyen X-akták sorozatos Scully-Mulder vonalon, és mindig csak várja az olvasó/néző, hogy legyen már közöttük valami, vagy később szorosabbra fűződnek közöttük a szálak, ez a jövő titka. Mindenesetre ad egy kis pluszt a történeteknek, olyan, mint amikor az amúgy is jól sikerült ételt még egy pici sóval megszórjuk. :)  Nem beszélve arról, hogy valódi londoni helyszíneken játszódik a történet, és jóleső érzéssel fedeztem fel, hogy Strike kedvenc kocsmája előtt már én is elmentem néhányszor. :)

Azt ajánlom, mindenképp a könyvekkel kezdjétek, és csak utána a filmsorozattal, mert - krimi lévén - sokkal izgalmasabb, ha úgy olvassátok, hogy nem tudjátok mi lesz a vége. Vagy akár úgy is jó, hogy Kakukkszó: 1-2-3. rész, A Selyemhernyó: 4-5. rész, Gonosz pálya: 6-7. rész. Érdemes ugyanis megnézni a sorozatot, mert a két főszereplő, Tom Burke (Strike) és Holliday Grainger (Robin) szerintem kiváló választás, mivel nemcsak remekül játszanak, hanem a kémia is megvan közöttük.

A könyvek kétféle borítóval jelentek meg, én most ide a filmes borítósakat illesztem be, ha már a sorozatot is ajánlom.
A jó hír, hogy nemrég megjelent a negyedik könyv is, Lethal White címmel, aminek magyar nyelvű kiadását a Gabo Kiadó 2019. tavaszára ígéri.

Kellemes szórakozást hozzájuk, ha pedig már olvastátok, nektek is tetszett? 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése